Вібрація керма виникає з багатьох причин. Є різні симптоми, за якими можна визначити причини вібрації керма. Рульове колесо може вібрувати як на певній швидкості, так і постійно. Вібрації керма може виникати при розгоні, русі і гальмуванні автомобіля, а також коли двигун просто працює на холостому ходу.
Вібрація керма на швидкості найчастіше виникає через неврівноваження обертових мас. Можуть бути різні причини такого явища, які також можуть одночасно доповнювати один одного. Вібрація керма може виникати внаслідок засмічення диска брудом. Деякі моделі колісних дисків так сконструйовані, що бруд може накопичуватися в певних місцях, і, засихаючи, створювати неврівноважену масу. Перше, що потрібно зробити при виникненні вібрації керма, це помити всі колеса і переконатися, що на них немає бруду.
Вібрація керма може виникнути, якщо погано збалансоване колесо. Таку проблему можна вирішити тільки за допомогою шиномонтажного сервісу. Якщо після відвідування шиномонтажної майстерні з’явилася вібрація керма при розгоні і русі автомобіля, то можна впевнено сказати, що причиною цього є погане балансування коліс.
Биття керма може виникати через неправильну геометрії колісного диска або шини. До такого може привести неправильний ремонт шини або диска, або сильного удару, від якого, наприклад, виникають «гулі» на гумі. Колесо з такими дефектами можна ідеально збалансувати, але биття колеса все одно буде присутнє, створюючи динамічні навантаження на підвіску і вібрацію керма.
Також причиною вібрацій керма може служити неправильна установка коліс, або якщо параметри диска не відповідають параметрам маточини. Поширеною помилкою вважається неправильна затяжка колісних болтів або гайок з конусною підставою. Гайки або болти з конусною підставою потрібно затягувати, чергуючи з протилежними, і тільки якщо колесо знаходиться на вазі.
Вібрація керма при гальмуванні також може виникати через незрівноважену масу колеса. Але основною причиною вібрацій рульового колеса при гальмуванні автомобіля є сильний нерівномірний знос гальмівних колодок або дисків. Усунути цю проблему можна, замінивши гальмівні диски і колодки на нові. Дешевшим способом усунення цієї проблеми може бути проточка гальмівних дисків, якщо це дозволяє їх конструкція і розмір.
Причиною вібрації керма при розгоні, русі і гальмуванні може бути деформація маточини колеса або інших несучих елементів підвіски автомобіля. Діагностувати цю проблему можна виміром биття колеса, встановленого на автомобіль, при його обертанні в підвішеному стані. Деформація маточин коліс найчастіше є наслідком наїзду на великій швидкості на лежачого поліцейського або велику яму.
Вібрація керма на холостому ходу може виникати з багатьох причин. Найбільш часто проблемою є несправність подушок кріплення двигуна або коробки передач. Усунути таку проблему можна, замінивши опори, які вийшли з ладу. Вібрації на кермі можуть виникати при нестійкій роботі двигуна на холостому ходу. У такому випадку слід перевірити свічки.
Вібрація може виникати на кермі через дисбаланс або поломки вентилятора кондиціонера. Якщо радіатор кондиціонера забитий, то вентилятор кондиціонера буде постійно працювати на максимальних обертах, що теж може викликати вібрації керма.
Якою б не була причина, вібрації рульового колеса це не є нормальним явищем, а є своєрідним «критичним сигналом» водієві про несправності автомобіля. При появі вібрації на кермі слід негайно виявити і усунути їх причину.
Джерело: http://avtogarazh.com.ua